24/9/08

Gurú espiritual de la meva cosina?


Fa uns dies que la meva germana i la meva mare em truquen parlant de la meva cosina. Es veu que se’ns “desmadra”la criatura!!!!!!. Segons la meva germana ens enganya, s’està convertint en una bala perduda,....quasi satanàs. No només me’n parlen, sinó que es veu que jo, hi he de tenir una conversa-bronca per fer-la centrar. Jo???

Si coneguéssiu la meva família ho trobaríeu raro que se’m busqui a mi per fer aquest paper, elles soletes ja en saben de fer bronques. Quan em busquen per això és només per un motiu: es veu que jo feia el mateix. Ouuups!

Problema de la “nena”: Fa dos dissabtes va tornar a les 9 del matí. Sense excusa. No va dir on va estar (mira la ella que xula!) ni amb qui.
Solució dels seus pares: la van fer quedar-se al carrer a dormir perquè això ja porta repetint-se força temps.
Solució de la “nena”: Va anar al club que tenen amb els seus amics a dormir (vaya càstig els meus tiets!!!!!)
Bé i jo ara que es veu que m’he convertit en el Gurú-Espiritual d’ella, doncs hi he de tenir una xarla. He de reconèixer que la xarla dels estudis va anar bé, ostres és que quan la veig a ella em veig a mi.

La veritat és que fa temps que tinc la lliçó sobre la sexualitat pendent, però en vistes d’algunes converses que hem tingut, crec que faig tardíssssim i potser la lliçó me la donarà ella. Potser pendré apunts.

Elles esperen que li parli de que ha de tornar d’hora, que ha d’estudiar i que no surti... (perquè demà comença a viure a BCN amb les amigues en un pis buuuuuuuuf) jo això no puc fer-ho. Jo penso que ella ha de poder fer-ho una mica tot. No m’agradaria que fos d’aquelles nenes que si estudien molt i no tenen ni punyetera idea del què passa al mon.

Jo imagino on va ser fins les 9 i perquè no va dir-ho. La conec i ja m’ho ha explicat alguna vegada. Segur que va anar a una discoteca de ves-a-saber-on a ballar tecno, house,....

No sé, jolin. Bé, aquest dissabte anem a mercat juntes i en parlarem. Jo només li fotaré canya amb lo de les drogues i qui porta el cotxe i que no vagi col.locat ni begut, quan van en aquests llocs, lo altra no. Però no puc dir que no faci coses que jo feia i que no em sembla que tinguin res de dolent.
Als que si els caurà una bronca són als seus pares, perquè ella farà el que farà, però les normes brillen per la seva ausència. Les posen, les treuen,... Si no els agrada el què fa crec que hi ha d’haver unes normes més clares i uns càstigs (o el què sigui, que es compleixin).

Mireu, si teniu alguna idea s’agrairà, jo la veritat crec que això acabarà amb conversa on acabarem explicant què fa ella i què feia jo, i les coses que em vaig equivocar, que ara no faria, les coses que m’alegro d’haver fet,... És que si és com jo, les bronques no funcionaran. I per cert, també m’ha d’ensenyar el noi amb qui va ara... espero que aquest no porti uns pantalons vermells adidas ajustats, ni un cotxe tunning com l’anterior. Això sí que noooo!

Cançó que li agrada moooolt ( i a mi també, no puc fer-hi res, jiji,) No us agradarà, no us la recomano :P Clar, la "nena" és "igualita igualita que la primita". Aiiiii



12 comentaris:

Rita ha dit...

Res millor com la teva pròpia experiència i les teves errades (si és que n'has tingut) com per poder-la ajudar.
Penso que més que bronques sempre és més positiu parlar de les pròpies experiències i dels riscos que pot córrer.
Sort, maca!

Nits ha dit...

Merci Rita!!! Una salutació ara que estic per aquí!!!!!

instints ha dit...

Penso que amb adolescents, el premi càstig no funciona, almenys jo per experiència no m'ha funcionat mai. Un bon diàleg, marcant els punts sobre les iis, és el millor. I si s'ha de fotre una patacada, dons ja s'aixecarà, així n'aprèn. Això sí, estaria bé que parlessis amb els seus pares també, perquè potser també els hi cal saber que la bronca no porta enlloc, doncs és tant fàcil desconectar quan sempre sents el mateix... Sort!!!

Noctas ha dit...

Si és un cas perdut no hi ha res a fer. Ella soleta farà el que voldrà(sexe,drogues i Rock and roll)i després veurà quines són les conseqüències i potser canviarà i agafarà el camí correcte (el més probable) o es perdrà sense remei. Tot depen de la seva inteligència i també de les persones que tingui al seu costat. Ara per ara si vol fer la boja ho farà per molts consells i xerrameques que tinguis amb ella...saludus
PD:La línia de la Rita de parlar de les teves propies experiències és potser el més adequat.
Un post molt divertit sobretot al principi

Núr ha dit...

Tot i que aquest no ha estat mai «el meu rotllo», he de dir que em vaig fer un fart de ballar aquesta cançó! «I'll fly with youuuuuuuu» ;)

Pel que fa a ta cosina, no sé gaire què dir-te. Ma germana va ser un cas semblant, fins que als 18 anys la van fotre fora de casa. Va repetir 2n de batxillerat 3 cops i llavors va entrar a la universitat i va ser quan es va centrar.

Crec que estic força d'acord amb les tres senyoretes que han comentat aquí dalt, tot i que hi afegiré un petit consell: li pots dir que sí, que és ella que ha de cometre els seus propis errors a la vida i aprendre el que n'hagi d'aprendre, prò intenta que se li foti bé al cap que hi ha alguns errors que no es poden deixar enrere i que haurà de carregar tota la vida —embaràs, accident de cotxe, sida i seqüeles de les drogues. Fes-li entendre que tu feies el mateix que ella, prò que tenies en compte algunes coses amb les quals no es pot jugar en cap cas.

I Barcelona és molt gran i hi ha molta gent i hi ha moltes coses a fer. Que aprofiti el millor de totes aquestes coses, que no tothom pot. I que tingui una mica de seny, que no fa mal a ningú, tenir seny!

I no ho sé, noia! Intenta parlar com si fos amiga teva, no com si fos ta cosina petita amb aquella visió de «jo ja he passat per això i sé que no et convé» perquè és una mica la visió de sons pares i això crec que els allunya...

Molta sort, maca!
Prò que l'hòstia no li traurà ningú, fica-t'ho al cap! Perquè si se n'adona ella i rectifica sense hòstia, encara et sentiràs millor!

Petons, Nits!

Per cert, i si en parles amb en Xitus, que potser té algun consell???

Nits ha dit...

INSTINTS: Sí la xerrada amb els pares aquesta no pot fallar, perquè em sembla que son tous tous.

NOCTAS: Ella farà el què voldrà perquè jo hauria fet el mateix, però alguna cosa li arribarà si se li parla. Ara són moltes les variables que juguen en la partida.
Ufff, es complicat això de l'adolescència.

NÚR: Ja veus jo ho ballava tot, jeje. Són èpoques.
Ella amb els estudis bé. Simplement que "la noche la confunde" i ara al anar a BCN buuuf espanta. És que jo era la que la cuidava de petita i per mi sempre serà petita. Intentaré no semblar una mama al parlar-hi, jeje.

ddriver ha dit...

mala peça al teler,ho millor un taxi de confiança i el tuneado que no condueixi

ddriver ha dit...

b aquesta musica avia´m qui es el guapo que torna abans dde les 9 a casa

benjet/trams4 ha dit...

Uii, això de donar consells què difícil és. Jo partiria de la meua experiència i tot el que jo he aprés li ho faria saber a ella però no en pla de rotllo cosina major, una "xarraeta" entre cosines, insistir-hi en el tema de la conducció, que això és molt important i que ja que va agaudir de les oportunitats que ofereix BCB a una xicona ben joventa, que agafe el millor. I oferir-te, sense agobaiar-la, que si vol cap cpsa ahi estàs tu. No sé si t'ha servit d'ajuda.

Ostres quina música més canyera, se te'n va tot el cos, quina canya!
Petonets.

nimue ha dit...

uiss... que complicat això de les bronques i els exemples!! el que sí que em sembla és que la teua cosina té sort de poder comptar amb algú com tu per xarrar... Sort! ;)

bobbin ha dit...

Es que jo crec que tota bronca produeix un efecte contraproduent si no hi ha la mort de per mig. Pots dir-li que compte amb el cotxe, que la vida esta en joc, però ai com li diguis que coneixer segons qui no es bona idea... (per exemple)

Tota prohibició amb pany i clau acaba convertint-se en una no temptació per a l'esbroncat, en una nova idea/recurs. I tant d'esforç serà perdut, sabent que no hi ha pitjor bronca que la experiència pròpia.

Així que tu també has tingut un passat cabra loca que no has explicat a ningú?

Eli ha dit...

Les èpoques de cabra boja... crec que les hem tingut tots...
Jo vaig començar tard, però no m'en vaig salvar...
Crec que és normal, i s'ha de fer... Si pels meus pares haguès estat... estaria en un convent de monges...ja,ja,ja
I per això la nena es va saltar totes les normes possibles a esquenes dels papes... No m'arrepenteixo pas, i crec que és necessari.... Tot i que potser es pot advertir dels perills... Drogues no... alcohol amb mesura i ...sobretot sobretot Compte amb el cotxe que desprès les conseqüències no tenen remei..... Jo crec que pots sugerir i advertir però una bronca no la veig necessaria!!! Quan maduri ho sabrà....
La meva colla i jo, quan erem jovenetes (19 i 20 anys aprox) ens emborratxavem i deiem "Ala... quan siguem grans serem alcoholiques perque cada dissabte una l'enganxa"... Ara que sóm grans no n'hi ha cap d'alcoholica, i jo bec en poques ocasions... JO crec que és llei de vida, i s'ha de viure l'adolescencia amb aquest toc de bojeria! Només es podia fer llavors.. ara ja em semblaria impossible fer-ho!!!